2012. május 12., szombat

Batikolt póló Hajnalkának!

Pólót batikolok, Hajnalkának, csiga mintával. Ilyet még nem csináltam, de majd most! Pontosabban, egy vászon táskán már tettem egy sikertelenül végződött kísérletet 
Sok netes oldalon láttam, és nagyon tetszett!
Először is a festék, és az egyebek. Só, ecet, meleg víz, befőző gumi, újságpapír, tálka, ahány színt szeretnénk, annyi. És még mi is, mi is..?
Igazából egyszerű az elkészítése. Először megkeressük a póló közepét és elkezdjük tekerni. Tekerjük, tekerjük... Így alakul ki a csiga vonal.

Egy kicsit rendezgetjük a redőket...



Ezt körbe gumizzuk, hogy ne csússzon szét. Aztán csak összegumizzuk.

Bemártjuk a tálkába töltött festékbe. Egy darabig áztatjuk, aztán jöhet a mádik szín.


Arra vigyázzunk, hogy egy kis fehér részt is hagyjunk.
 Aztán csak szét kell bontani. Akasszuk ki.
Végül a felesleges festéket öblítsük ki belőle. És garantáltan úgy jártok mint én!

A nagy- nagy öblögetésben a felesleges festékkel együtt a nem felesleges festéket is kimostam a trikóból. 
Szóval kezdhetem elölről...
A klasszul kimosott- összemosott trikót ismét összetekertem és ismét befestettem. Most megvárom míg megszárad.


Csak aztán teszem tönkre.
Mire ide értem a bénázásban, rájöttem mi a megoldás!!!!!!!!!!!!
Naa, megvan a spanyolviasz! Kicsomagolás előtt öblítem ki. Remélem tényleg ez a spanyolviasz!

Kimostam, egy éjszakát áztattam ecetes vízben, ismét kimostam, megszárítottam és kivasaltam. Kész!

... és ha nem veszel fel gumi kesztyűt, úgy jársz mint én. Napokig pompázhatsz szederjes lila kézzel.
Azóta már tökéletesítettük a technikát és remek pólókat batikoltunk!

5 megjegyzés:

  1. Hello!
    Azzal kerenelek fel hogy esetleg tudnal-e nekem is csinalni ilyen batikolt polot persze mindent kifizetnek a postakoltsegtol elkezdve mindent persze ha nem budapesti vagy mert akkor talalkozhatunk is! nekem XL-es meretben kene!
    Elerhetosegek: varga.mark91@gmail.com, 06308653371 ha kicsorgetsz visszahivlak!

    VálaszTörlés
  2. Azt nem említettem hogy nekem ez a szinvilag amit bemutattal tokeletesen megfelel!

    VálaszTörlés
  3. Hali!

    Az lenne a kérdés, hogy ecetes vízben a színek tartósítása miatt mostad ki, vagy egyéb okból?
    Válaszodat előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a festék fixálása miatt. Az első néhány mosás után is érdemes ecetes vízben kiöblíteni a pólót.

      Törlés
  4. Szia! Én is ezt a ruhafestéket szoktam használni. A kezedről Domestos-szal le lehet szedni. :D

    VálaszTörlés