2013. január 30., szerda

Papírmasé sisak, a görög hősnek

Egy színdarabhoz görög sisakra volt szükség (Zeusznak villámokra, Poszeidónnak szigonyra, Dionisosnak szőlőkoszorúra...) Legegyszerűbbnek a papírmasé tűnt. 

Azt hittem körülményesebb lesz, de tévedtem! Idő az kell hozzá, de maga az elkészítés egyszerű. 


A legtöbb munka és idő az alap elkészítése.
Egy felfújt lufit csomagoltam be tapétaragasztós újságpapír csíkokba. Először a lufit átkentem ragasztóval, majd rétegenként simítottam rá az újságpapír csíkokat. Gondosan beragasztózva és lesimítva minden réteget.
Felakasztva szárítottam. A lufi miatt lassabban szárad, másfél- két nap is kellhet. Amint kiszáradt, a lufit kiszúrtam és kihúztam.

Megrajzoljuk a sisak körvonalát és kivágjuk.

Amint ezzel elkészültünk, próbáljuk fel! Ha túl szűk lenne, hátul vágjuk be. Arany spray-vel átfújtam. Szörnyű büdös, de tökéletes lett.
Már csak a taraját kell elkészíteni. Ehhez a szabásmintát csomagolópapírból vágtam ki. Csak a "próba" után jött az arany karton, duplán.
Bevagdaltam az alsó éle mentén, széthajtottam és ragasztó pisztollyal rögzítettem.
Ennyi.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog állni a színdarab főhősén! Arra még péntek délutánig várnom kell!
És eljő a péntek délután!
Innen





2 megjegyzés:

  1. Megkérdezhetem, hogy milyen márkájú arany festéket használtál? Amit én használtam eddig annak mindíg ilyen tompa fénye volt ez viszont egész csillogósnak néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Valóban szép fénye van a sisaknak a mai napig. Hétfőn megnézem, a suliban van a spay amivel dolgoztam.

    VálaszTörlés